sâmbătă, 7 mai 2011

Diario di Italia II - Bologna - part II

Ne-am continuat periplul prin Bologna si in a treia zi, prima oprire fiind la Santo Stefano, un frumos complex monarhal mentionat pentru prima data in anul 887, care initial cuprindea cel putin sapte biserici separate.
 Concefisso, San Sepolcro (care pastreaza moastele Sfantului Petronius),Trinita, San Sepolcro si Santi Vitale e Agricola (cea mai veche biserica din Bologna) se numara printre cele mai importante din cele sapte.
Sa nu uitam insa si de Cortile di Pilato renumit pentru bolul folosit de Pilat din Pont pentru a se spala pe maini, absolvindu-se astfel de orice responsabilitate asupra mortii lui Hristos.
Inca o biserica care ne-a atras atentia este San Domenico, o exceptie in primul rand datorita faptului ca aici este inmormantat Sf. Dominic, care a murit in acest oras in 1221. Mormantul este o bijuterie de arta medievala, etaland sculpturi funerare (1267) realizate de maestrii toscani printre care si renumitul Michelangelo ‘Un inger ingenuncheat de doi sfinti’ (1451).
Dupa atatea ‘degustari virtuale’ ne-am oprit sa gustam si cele mai bune paste italiene cum numai in Bologna gasesti.
Am ales, desigur o portie de paste si o portie de lasagna, cu sosul special bolognez,  asezonate cu un vin rosu, iar la desert am ales vestitul tiramisu (unul din deserturile mele preferate, pe care il mai prepar si eu cu placere) si cate un caffe machiato.
A treia zi a fost o relaxare pentru noi, in cautare de mici suveniruri, ne-am delectat ochii si cu cateva magazine italiene, pe stradutele intortocheate ale Bolognei.
A fost o excursie superba, parca am fost in vacanta in Romania, asta pentru ca peste tot am auzit vorbindu-se limba romana. O sa revin peste cateva luni in Italia si sper sa am parte de o vacanta la fel de frumoasa ca aceasta.

A +

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu