marți, 2 august 2011

La vita e bella (Milano – terza giornata)

A treia zi am inceput-o cu o greva generala la transporturile milaneze. Nici un metrou, nici un tren nu a functionat pe toata durata zilei, iar transporturile de la suprafata circulau in regim de duminica. Asta nu ne-a ingrijorat deoarece mai aveam doar cateva ore de petrecut in Milano, iar bus-ul  spre Bergamo nu avea nici o treaba cu transporturile milaneze (cred ca din punctul asta de vedere am fost norocosi).
Parada milaneza a palatelor pline de obiecte de arta si a galeriilor continua cu Palazzo dell’ Ambrosiana(1609), sediul unei faimoase biblioteci fondata in secolul al XVII-lea de cardinalul Frederico Borromeo, arhiepiscop de Milano. In palat se afla si o galerie de arta plina cu capodopere venetiene, lombarde si florentine. Printre cele 750.000 de volume si 35.000 de manuscrise ale bibliotecii se gasesc desene ale lui Leonardo Da Vinci, Rafael, Caravaggio, Botticelli, Tintoretto si Tizian, un exemplar al “Iliadei” din secolul al V-lea si primele editii ale volumelor lui Dante(1353), Virgiliu (1470) si Boccaccio (1471).
Desi greva ne-a tinut un pic departe de alte obiective turistice nu puteam rata vestitul stadion “Scala fotbalului”  Stadio Giuseppe Meazza, numit si San Siro datorita locatiei, locul unde isi disputa meciurile de domiciliu faimoasele echipe A.C. MILAN si F.C. INTERNAZIONALE MILANO.
Am mai facut un ultim tur prin magazinele milaneze uimiti din nou de preturile practicate de milanezi.Nu puteam rata un suvenir milanez si mi-am achizitionat o geanta pentru colectia mea de 20 de genti portugheze, franceze si italiene. Ne-am oprit sa luam pranzul la unul din restaurantele cu auto-servire aflate in imediata apropiere a statiei de tren Stazione Centrale, unde am mancat un piept de pui cu cartofi cu rozmarin, si un serbet de capsuni. Ne-am urcat in bus-ul care ne ducea spre Bergamo, iar dupa un drum de o ora si cateva minute am ajuns si la “Orio del Serio”, pregatiti pentru urmatoarea destinatie Bucuresti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu