luni, 16 mai 2011

Saint-Emilion - vie cat vezi cu ochii

Am mai povestit si anul trecut despre Saint-Emilion, asa ca nu o sa spun decat ceea ce nu am mai spus…
Saint-Emilion merita vizitat in orice anotimp, dar mai ales ‘toamna cand ruginesc frunzele de la vie’. Noi am ajuns tot primavara, asa ca mai avem un motiv  in plus sa ajungem la Saint-Emilion si toamna asta.
Am avut si un ghid bun, o prietena  ce locuieste aici si care are cunostinte foarte bune despre vin, pentru ca si lucreaza in Saint-Emilion la unul din producatorii de vin, asa ca am avut un ‘ghid’ perfect.
Merita neaparat sa faci un tur cu trenuletul turistic printre viile care parca nu se mai termina… 
Puteti opta pentru o vizita si degustare a vinului facut la Château Rochebelle, insa nu va lasati pacaliti, cel mai ieftin vin de Saint-Emilion costa 10 euro, iar cel mai scump cateva sute de euro. Daca doriti insa sa cumparati unul, va recomand ‘Maison du Vin de Saint-Emilion’, aici sunt preturi care ‘bat’ orice concurenta, cu aproape  50 % mai mici decat preturile din magazin. Cei mai buni producatori de vinuri insa se afla la Lussac si Puisseguin aflate in imediata apropiere a Saint-Emilion-ului, merita sa faci o vizita pentru o degustare si un tur al castelelor desi accesul este destul de limitat.
In afara de un tur al unui castel (la alegere din multitudinea de castele aflate pe acest taram) si o degustare de vinuri fine, poti  sa vizitezi grota si biserica monolitica, dar, sa nu uitam si de muzeul de ceramica, extrem de interesant.
O excursie frumoasa, ca si vremea...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu